Andeby-centrum forum

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Andeby-centrum forum

Et donaldistisk forum, hvor I kan diskutere om Anders And m.m.


+11
Louise
hellevad
duck pride
Behnam
ct5000
Donaldist
soer5523
Jonas
Louiseagent007
August
Clara
15 deltagere

    Don Rosa vs. Carl Barks

    Afstemning

    Rosa eller Barks

    [ 9 ]
    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Bar_left43%Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Bar_right [43%] 
    [ 12 ]
    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Bar_left57%Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Bar_right [57%] 

    Totale stemmer: 21
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91868
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Jonas Fre 12 Jun - 18:11

    Donaldist skrev:
    Jonas skrev:
    Donaldist skrev:
    Donaldist skrev:
    Donaldist skrev:Rosa har for mange detaljer til andeuniverset efter min smag. Historierne kan dog næsten stå mål med Gottfredson. Jeg har et par billeder af non-disney serier hvor den med Barks som favorit sikkert vil syness andet end den med rosa som favorit.
    En der foretrækker Rosa frem for Barks, ville nok sige at dette:

    (Billeder fjernet)

    er flottere end dette:

    (Billeder fjernet igen)

    Jeg selv synes de nederste er flottest, hvilket hænger godt sammen med at jeg foretrækker barks - det er sådan en stil han skal sættes i målestok til, da det var mere sådan han tegnede end de øverste. Don tegner i stil med de øverste, som ikke er nær så flotte som de nederste, men Dons tegninger blegner ærlig talt i forhold til dem.

    Jeg er Don Rosa fan, og jeg kan faktisk bedst lide de nederste...
    Hvad i alverden er der sket her? det følgende har jeg ikke skrevet "Jeg er Don Rosa fan, og jeg kan faktisk bedst lide de nederste...". og hvorfor er alt hvad jeg har skrevet i en quote af sig selv? Og hvorfor er billederne fjernet. Uden dem giver det jo ingen mening.
    Hej Donaldist,
    Vi på Redaktionen, ved ikke, hvad det er, der er sket - vi har ikke pillet ved dine billeder eller indlæg - så den eneste mulighed må være dig selv, da du er den eneste, der har rettighederne til, at skrive og rette dine indlæg, udover os. :0)

    Jonas
    Er i sikre? Jeg har ikke gjort det.
    Vi har ikke.
    Vi håber, du kan finde billederne, og indsætte dem igen. :)


    Jonas
    Louise
    Louise
    Anmelder
    Anmelder


    Antal indlæg : 255
    Point : 11221
    Brugeroprettelse : 05/06/09
    Geografisk sted : Danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Louise Man 15 Jun - 17:49

    Men I skal jo tænke på, at under krigen, hvor Anders And og Co. blev udgivet ville de have det som man kalder kedelige tegneserier - Det ville forældrene, fordi der var krig, og så skulle det var noget rigtig fredeligt noget, så det nyttede jo ikke noget, hvis Barks lavede historier, som der "skete noget i". Jeg vil aldrig sige, at Rosa er bedre end Barks eller at Barks er bedre Rosa.
    Donaldist
    Donaldist
    Mini-anmelder
    Mini-anmelder


    Antal indlæg : 103
    Point : 11169
    Brugeroprettelse : 10/04/09

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Donaldist Man 15 Jun - 21:39

    Gablap skrev:Men I skal jo tænke på, at under krigen, hvor Anders And og Co. blev udgivet ville de have det som man kalder kedelige tegneserier - Det ville forældrene, fordi der var krig, og så skulle det var noget rigtig fredeligt noget, så det nyttede jo ikke noget, hvis Barks lavede historier, som der "skete noget i". Jeg vil aldrig sige, at Rosa er bedre end Barks eller at Barks er bedre Rosa.
    Ahem - AA&Co. nr. 1 blev udgivet i 1949, 4 år efter krigen. Men det har stadig intet med sagen om kvalitet at gøre. Og der "sker" da massere i Barks' serier. Vil du påstå at Der ikke sker noget når man rejser til peru og opdager en firkantet kultur. eller tager en narkotisk tidsrejse til det gamle californien? Eller tager en rumrejse for at finde en asteroide som han kan opbevare sine penge på.
    hellevad skrev:du har ikke helt ret.don rosa har både humor og spænning på en gang og barks har enten humor eller spæning
    Griner du ikke over at de firkantede folk ikke ved hvor æggene kommer fra? Og er det stadig ikke spændende hvordan ungerne vil rode sig ud af kniben når de jo har frembragt en rund genstand. Eller griner du ikke over hvordan den gyldne hjelms forskellige ejermænd får meget tossede idéer, imens du er spændt på hvad der vil ende med hjelmen? Eller griner du ikke over hvordan Tralalas borgere begynder at værdsætte flaskekapsler og hvordan det spreder kaos? og er du ikke stadig spændt på hvad ænderne kan gøre for at klare dette kaos?
    hellevad
    hellevad
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 254
    Point : 11257
    Brugeroprettelse : 09/05/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : sønderjylland,danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af hellevad Tirs 16 Jun - 17:52

    Donaldist skrev:
    Gablap skrev:Men I skal jo tænke på, at under krigen, hvor Anders And og Co. blev udgivet ville de have det som man kalder kedelige tegneserier - Det ville forældrene, fordi der var krig, og så skulle det var noget rigtig fredeligt noget, så det nyttede jo ikke noget, hvis Barks lavede historier, som der "skete noget i". Jeg vil aldrig sige, at Rosa er bedre end Barks eller at Barks er bedre Rosa.
    Ahem - AA&Co. nr. 1 blev udgivet i 1949, 4 år efter krigen. Men det har stadig intet med sagen om kvalitet at gøre. Og der "sker" da massere i Barks' serier. Vil du påstå at Der ikke sker noget når man rejser til peru og opdager en firkantet kultur. eller tager en narkotisk tidsrejse til det gamle californien? Eller tager en rumrejse for at finde en asteroide som han kan opbevare sine penge på.
    hellevad skrev:du har ikke helt ret.don rosa har både humor og spænning på en gang og barks har enten humor eller spæning
    Griner du ikke over at de firkantede folk ikke ved hvor æggene kommer fra? Og er det stadig ikke spændende hvordan ungerne vil rode sig ud af kniben når de jo har frembragt en rund genstand. Eller griner du ikke over hvordan den gyldne hjelms forskellige ejermænd får meget tossede idéer, imens du er spændt på hvad der vil ende med hjelmen? Eller griner du ikke over hvordan Tralalas borgere begynder at værdsætte flaskekapsler og hvordan det spreder kaos? og er du ikke stadig spændt på hvad ænderne kan gøre for at klare dette kaos?
    jeg synes faktisk at den gyldne hjelm er rigtig dramatisk,og burde ikke være for yngre børn.og den historie har ingen humor-kun drama.men hvad med don rosas baggrundshumor i her er dit liv.hvad med joakims mor der kysser joakim og han siger:ikke foran kvæget,mor
    minireese
    minireese


    Antal indlæg : 7
    Point : 10915
    Brugeroprettelse : 07/06/09
    Alder : 26

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af minireese Ons 1 Jul - 15:05

    carl barks er den bedste ingen tvivl om det fra min side
    og uden carl baks ville don rosa ikke have noget at tegne tænk på det
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91868
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Jonas Ons 1 Jul - 15:09

    Hvis Don Rosa ikke have lært at tegne, ville vi ikke kende ham, og ikke gå at være kede af, hvorfor Don Rosa ikke tegner, fordi vi ikke kende ham.

    Minireese, dette forum, er ikke ligesom Andeby.dk. Herinde skal man begrunde sine svar. :-)


    Jonas
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Clara Ons 1 Jul - 20:19

    minireese skrev:carl barks er den bedste ingen tvivl om det fra min side
    og uden carl baks ville don rosa ikke have noget at tegne tænk på det

    Det gør overhovedt ikke Carl Barks bedre, at Don Rosa sansyneligvis ikke havde tegnet hvis ikke Carl Barks havde været der.

    Carl Barks havde jo heller ikke tegnet hvis ikke det var for Walt Disney, og sådan kan vi blive ved.

    Det gør hverken Carl Barks - eller nogen anden - bedre eller dårligere..
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91437
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af August Ons 1 Jul - 21:31

    Jeg laver lige en omtale om Rosa og Carl Barks, så kan det være at i kan se hvorfor han er bedst.


    1. Don Rosa.

    -Hans resultat er bedst, men han bruger også metoder som Barks ikke brugte.
    Såsom: Passer, skabelon, og andre midler.
    Men det beviser ikke at Rosa er bedre, han har såmange nutidige ting, som Barks ikke havde.
    Det skulle ikke undre mig at han bruger computer.

    -Rosa kom ikke og blev tegner for Gladstone, hvis det ikke er for Barks.

    -Rosa blev ikke tegner hvis det ikke var for Barks.

    Dette er bare en lille del af det!

    Nu kommer vi til Barks.

    -Hans resultat er dårligt i forhold til Rosa, men.. han havde heller ikke nutidige midler.
    Passeren var dog opfundet, og det var skabelonen nok også. Men Barks brugte ikke sådanne midler.

    -Hvis det ikke er for Barks, så var Anders And & Co, og alle de andre udenlandske blade, ikke det, de er i dag.

    -Jeg fatter ikke at de fleste har set Barks som et geni, dog er der folk som kalder ham dårlig. Det er helt ude i hampen.


    ------------

    Jeg har intet imod at folk bedre kan lide Rosa, men jeg synes de skal ha' respekt for manden der skabte vores gode gamle Andeby, og omegn.

    Nu når vi er i gang, kan vi lige så godt tage deres Historie, også.

    Don Rosa:

    -Han har nok den bedste forfatning, jeg har set. Dog vil jeg sige at det kun forekommer lange historier.

    Carl Barks:

    -Han har efter min mening lavede de bedste historier, men Rosa har lavet mange flere supergode Historier, men det er kun få af Barks der overgår Rosa's.'


    Jeg vil meget gerne have at nogen kommenterer dette.
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91437
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af August Ons 1 Jul - 21:33

    Og i øvrigt (nu snakker vi ikke om tegninger) så havde i ikke fået jeres Don Rosa, hvis Barks ikke var blevet født.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Clara Ons 1 Jul - 22:51

    August skrev:Jeg laver lige en omtale om Rosa og Carl Barks, så kan det være at i kan se hvorfor han er bedst.


    1. Don Rosa.

    -Hans resultat er bedst, men han bruger også metoder som Barks ikke brugte.
    Såsom: Passer, skabelon, og andre midler.
    Men det beviser ikke at Rosa er bedre, han har såmange nutidige ting, som Barks ikke havde.
    Det skulle ikke undre mig at han bruger computer.

    -Rosa kom ikke og blev tegner for Gladstone, hvis det ikke er for Barks.

    -Rosa blev ikke tegner hvis det ikke var for Barks.

    Dette er bare en lille del af det!

    Nu kommer vi til Barks.

    -Hans resultat er dårligt i forhold til Rosa, men.. han havde heller ikke nutidige midler.
    Passeren var dog opfundet, og det var skabelonen nok også. Men Barks brugte ikke sådanne midler.

    -Hvis det ikke er for Barks, så var Anders And & Co, og alle de andre udenlandske blade, ikke det, de er i dag.

    -Jeg fatter ikke at de fleste har set Barks som et geni, dog er der folk som kalder ham dårlig. Det er helt ude i hampen.


    ------------

    Jeg har intet imod at folk bedre kan lide Rosa, men jeg synes de skal ha' respekt for manden der skabte vores gode gamle Andeby, og omegn.

    Nu når vi er i gang, kan vi lige så godt tage deres Historie, også.

    Don Rosa:

    -Han har nok den bedste forfatning, jeg har set. Dog vil jeg sige at det kun forekommer lange historier.

    Carl Barks:

    -Han har efter min mening lavede de bedste historier, men Rosa har lavet mange flere supergode Historier, men det er kun få af Barks der overgår Rosa's.'


    Jeg vil meget gerne have at nogen kommenterer dette.
    Hvis du syntes Don Rosa er bedst, så kan jeg ikke forstå du stadig sætter Carl Barks bedre.
    Jeg syntes man skal se på resultatet, i stedet for at lede efter en masse undskyldninger for, hvorfor han skulle være bedre.

    August skrev:Og i øvrigt (nu snakker vi ikke om tegninger) så havde i ikke fået jeres Don Rosa, hvis Barks ikke var blevet født.

    Clara skrev:Det gør overhovedt ikke Carl Barks bedre, at Don Rosa sansyneligvis ikke havde tegnet hvis ikke Carl Barks havde været der.

    Carl Barks havde jo heller ikke tegnet hvis ikke det var for Walt Disney, og sådan kan vi blive ved.

    Det gør hverken Carl Barks - eller nogen anden - bedre eller dårligere..
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91437
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af August Tors 2 Jul - 8:46

    Jeg syhnes Rosa har det bedste resultat men han han b ruger så mange metoder, som Barks ikke brugte!
    At have et godt resultat betyder ikke at han er den bedste, så bruger han jo ufine metoder. Bare for at have det bedste resultat, Han siger også selv at Barks er bedre. (Det er godt han indrømmer).

    I ville jo ikke have jeres mester hvis det ikke var for Barks, og vi snakker ikke om tegninger har jeg jo sagt.
    hellevad
    hellevad
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 254
    Point : 11257
    Brugeroprettelse : 09/05/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : sønderjylland,danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af hellevad Tors 2 Jul - 9:06

    August skrev:Jeg syhnes Rosa har det bedste resultat men han han b ruger så mange metoder, som Barks ikke brugte!
    At have et godt resultat betyder ikke at han er den bedste, så bruger han jo ufine metoder. Bare for at have det bedste resultat, Han siger også selv at Barks er bedre. (Det er godt han indrømmer).

    I ville jo ikke have jeres mester hvis det ikke var for Barks, og vi snakker ikke om tegninger har jeg jo sagt.
    snakker vi ikke om hvor godt don rosa tegner???o.k-hans historier er også fanrastiske
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91437
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af August Tors 2 Jul - 11:32

    Øh nej? Vi snakker om dem begge.

    Hellevad, husk begrundelse.
    avatar
    rap and i andeby
    And
    And


    Antal indlæg : 147
    Point : 11092
    Brugeroprettelse : 31/05/09
    Geografisk sted : Danmark (desværre)

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af rap and i andeby Tors 2 Jul - 14:56

    Jeg tror grunden til at så mange bedre kan lide Don Rosa end Barks - og ligefrem synes Barks er dårlig - er uvidenhed. Fordi de ikke har læst alt det gode Carl Barks har lavet. Det er nemlig ikek dte de genoptrykker i AA&co. F.eks. Den gyldne hjelm er jo helt fantastisk spændene og forholdsvis sjov. Rosas columboskortene - der er en fortsættelse af Den gyldne hjelm - kan overhovedet ikke hamle op med den, da Colombuskortene bare gentager sig selv igen og igen fra start til slut.
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91437
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af August Tors 2 Jul - 16:20

    Det helt rigtige ord - uvidenhed.
    Jeg synes godt man må synes at Rosa er bedst, men man skal godt nok ikke kalde Barks dårlig.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Clara Tors 2 Jul - 17:07

    August skrev:Jeg syhnes Rosa har det bedste resultat men han han b ruger så mange metoder, som Barks ikke brugte!
    At have et godt resultat betyder ikke at han er den bedste, så bruger han jo ufine metoder. Bare for at have det bedste resultat, Han siger også selv at Barks er bedre. (Det er godt han indrømmer).

    I ville jo ikke have jeres mester hvis det ikke var for Barks, og vi snakker ikke om tegninger har jeg jo sagt.

    August skrev:Det helt rigtige ord - uvidenhed.
    Jeg synes godt man må synes at Rosa er bedst, men man skal godt nok ikke kalde Barks dårlig.

    Hvis du syntes, at Don Rosa er bedst, kan jeg ikke forstå du bliver ved med at holde fast i Carl Barsk. Alle har ret til deres meninger, men hvis du syntes Don Rosa er bedst, og bagefter siger, Barks er din ynglings så forstår jeg det ikke længere...
    Don Rosa bruger ikke ufine metoder. Tværdigmod. At bruge linialer, passer osv. er ikke en ufin metode. Det med skabelonerne, kan jeg godt forstå. Men han kan sagtes tegne uden dem, det er kun fordi han ikke har nok selvtelid.
    Der er også mange tegere, der får andre til at rentegne for sig. Dét syntes jeg tilgengæld er en ufin metode, medmindre begge tegnere får æren...
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91437
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af August Tors 2 Jul - 20:18

    Hvor ved du noget fra om hans selvtillid.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Clara Tors 2 Jul - 21:18

    August skrev:Hvor ved du noget fra om hans selvtillid.
    Det går jeg udfra, eftersom han har tegnet sin egen serie, før han begyndte på Anders And og Joakim serier.
    Der havde han ikke noget at kigge efter, men resultatet blev stadig godt!
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91868
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Jonas Tors 2 Jul - 23:10

    August skrev:Det helt rigtige ord - uvidenhed.
    Jeg synes godt man må synes at Rosa er bedst, men man skal godt nok ikke kalde Barks dårlig.

    Jeg kan huske engang, hvor jeg sagde at Carl Barks var dårlig - og der blev du ved med, at logge af Skype. Jeg spurgte selvfølgelig hvorfor.. og så kommer du med den mest åndsvageste kommentar i mands minde: ''jeg kunne simpelthen ikke holde ud, at høre på, at du siger, at Carl Barks er dårlig..!'' Dér var jeg gnaven i et stykke tid efter!

    Så er det tid til en lille afstemning - to oliemalerier fra Barks og Rosa. Hvilken er pænest?

    Carl Barks' oliemaleri
    Don Rosas billede - dette billede, er ikke oliemalet, men det er stadigvæk 100 gange bedre, end Barks' billede..!

    Vi kan også gå efter dette meget specielle billede - hvor tegnere har tegnet et billede hver. Og redaktionen af dén hjemmeside, hvor billedet er på, har sat billedet sammen.. hvilken er bedst? Efter min mening at dømme, er det helt klart Don Rosas! Læg mærke til de rigtig flotte detaljer, som ikke er på Barks' tegning! Se det meget uensartsformet næb på Carl Barks billede - og se det flotte næb, der er tegnet på Joakim. Dog vil jeg indrømme, at Guldas næb ikke er for kønt. Men tegningen er stadig pænest. :)

    Hvad er jeres mening?


    Jonas
    minireese
    minireese


    Antal indlæg : 7
    Point : 10915
    Brugeroprettelse : 07/06/09
    Alder : 26

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af minireese Fre 3 Jul - 0:04

    hmmmm ved oliemaleriet carl barks synes han tegner et meget flot billede der nok en af de bedste jeg har set don rosas synes jeg er lidt kedelig nogle gange kan for mange farver virke kedelige

    men det billede hvor der er to billeder med er det klart don rosas onkel joakim har aldt for tynde ben bå barkse`s
    så don rosa og carl barks er lige gode efter min mening
    hellevad
    hellevad
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 254
    Point : 11257
    Brugeroprettelse : 09/05/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : sønderjylland,danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af hellevad Fre 3 Jul - 8:29

    Jonas skrev:
    August skrev:Det helt rigtige ord - uvidenhed.
    Jeg synes godt man må synes at Rosa er bedst, men man skal godt nok ikke kalde Barks dårlig.

    Jeg kan huske engang, hvor jeg sagde at Carl Barks var dårlig - og der blev du ved med, at logge af Skype. Jeg spurgte selvfølgelig hvorfor.. og så kommer du med den mest åndsvageste kommentar i mands minde: ''jeg kunne simpelthen ikke holde ud, at høre på, at du siger, at Carl Barks er dårlig..!'' Dér var jeg gnaven i et stykke tid efter!

    Så er det tid til en lille afstemning - to oliemalerier fra Barks og Rosa. Hvilken er pænest?

    Carl Barks' oliemaleri
    Don Rosas billede - dette billede, er ikke oliemalet, men det er stadigvæk 100 gange bedre, end Barks' billede..!

    Vi kan også gå efter dette meget specielle billede - hvor tegnere har tegnet et billede hver. Og redaktionen af dén hjemmeside, hvor billedet er på, har sat billedet sammen.. hvilken er bedst? Efter min mening at dømme, er det helt klart Don Rosas! Læg mærke til de rigtig flotte detaljer, som ikke er på Barks' tegning! Se det meget uensartsformet næb på Carl Barks billede - og se det flotte næb, der er tegnet på Joakim. Dog vil jeg indrømme, at Guldas næb ikke er for kønt. Men tegningen er stadig pænest. :)

    Hvad er jeres mening?


    Jonas
    den var svær.....de første to billeder vil jeg sige barks oliemaleri er flottest men ved det to andre er de ligeså flotte.men det jeg elsker ved don rosa er hans blanding af spænding og humor.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Clara Fre 3 Jul - 14:31

    Jeg kan rigtigt godt lide Carl Barks olie malrier.
    Jeg syntes heller ikke det er helt fair, at samlinge to så forskelige ting.

    Jeg vælger Don Rosas, da jeg syntes ænderne ser pænrere ud. Men jeg syntes også Carl Barks billede var flot!
    Louise
    Louise
    Anmelder
    Anmelder


    Antal indlæg : 255
    Point : 11221
    Brugeroprettelse : 05/06/09
    Geografisk sted : Danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Louise Fre 3 Jul - 14:36

    hellevad skrev:
    Jonas skrev:
    August skrev:Det helt rigtige ord - uvidenhed.
    Jeg synes godt man må synes at Rosa er bedst, men man skal godt nok ikke kalde Barks dårlig.

    Jeg kan huske engang, hvor jeg sagde at Carl Barks var dårlig - og der blev du ved med, at logge af Skype. Jeg spurgte selvfølgelig hvorfor.. og så kommer du med den mest åndsvageste kommentar i mands minde: ''jeg kunne simpelthen ikke holde ud, at høre på, at du siger, at Carl Barks er dårlig..!'' Dér var jeg gnaven i et stykke tid efter!

    Så er det tid til en lille afstemning - to oliemalerier fra Barks og Rosa. Hvilken er pænest?

    Carl Barks' oliemaleri
    Don Rosas billede - dette billede, er ikke oliemalet, men det er stadigvæk 100 gange bedre, end Barks' billede..!

    Vi kan også gå efter dette meget specielle billede - hvor tegnere har tegnet et billede hver. Og redaktionen af dén hjemmeside, hvor billedet er på, har sat billedet sammen.. hvilken er bedst? Efter min mening at dømme, er det helt klart Don Rosas! Læg mærke til de rigtig flotte detaljer, som ikke er på Barks' tegning! Se det meget uensartsformet næb på Carl Barks billede - og se det flotte næb, der er tegnet på Joakim. Dog vil jeg indrømme, at Guldas næb ikke er for kønt. Men tegningen er stadig pænest. :)

    Hvad er jeres mening?


    Jonas
    den var svær.....de første to billeder vil jeg sige barks oliemaleri er flottest men ved det to andre er de ligeså flotte.men det jeg elsker ved don rosa er hans blanding af spænding og humor.
    Jeg ville sige, at Barks" var bedst...Jeg synes Rosas billede er faktisk...ret kedeligt...Lige det der billede synes jeg ikke er ret flot, men Barks" er....helt vildt flot! Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er bare vild med det. Hvis du valgte et andet billede Rosa havde tegnet ville jeg nok have haft en anden mening.
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91868
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Jonas Fre 3 Jul - 17:48

    I går aftes skulle jeg skynde mig lidt.. men nu indser jeg faktisk, at Carl Barks' billede er meget pænere end Don Rosas. Den er jo rigtig flot!
    Se lige - han står dér, lille som han er, og rører rundt i en gryde med penge og mønter.. hvor der ved siden af, er guldsalt, og sølvpeber. Og baggrunden er fantastisk tegnet...!



    Jonas
    Louiseagent007
    Louiseagent007
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 260
    Point : 11332
    Brugeroprettelse : 10/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : - Sjælland.

    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Louiseagent007 Fre 3 Jul - 19:51

    - af de der billeder kan jeg bedst li´ Barks olie maleri. Jeg er ikke vild med hans tegninger til en tegneserie, men de der malerier han laver, de er bare gode.

    Sponsoreret inhold


    Don Rosa vs. Carl Barks - Page 4 Empty Sv: Don Rosa vs. Carl Barks

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Man 13 Maj - 9:14