Andeby-centrum forum

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Andeby-centrum forum

Et donaldistisk forum, hvor I kan diskutere om Anders And m.m.


+14
Nicolai
Anders
August
bach
Louise
Tegneren
rap and i andeby
Louiseagent007
hellevad
Donaldist
Jonas
Pup-Schoonagliffen
Clara
soer5523
18 deltagere

    Anders vs Mickey

    Afstemning

    Anders vs mickey

    [ 3 ]
    Anders vs Mickey Bar_left13%Anders vs Mickey Bar_right [13%] 
    [ 20 ]
    Anders vs Mickey Bar_left87%Anders vs Mickey Bar_right [87%] 

    Totale stemmer: 23
    avatar
    soer5523
    And
    And


    Antal indlæg : 104
    Point : 11163
    Brugeroprettelse : 08/04/09

    Anders vs Mickey Empty Anders vs Mickey

    Indlæg af soer5523 Ons 17 Jun - 16:07

    Hvem synes du bedst om, jeg stemte Mickey :)

    Han er klog, og han er med i de bedste historier iføgle mig :)
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Ons 17 Jun - 16:09

    Jeg stemte Anders, da jeg syntes, han er en meget mere spændende figur end Mickey.
    Pup-Schoonagliffen
    Pup-Schoonagliffen
    Blad-læser
    Blad-læser


    Antal indlæg : 29
    Point : 10928
    Brugeroprettelse : 14/06/09
    Alder : 30
    Geografisk sted : I en galakse fjernt, fjernt herfra :)

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Pup-Schoonagliffen Ons 17 Jun - 16:10

    Jeg stemte Anders. Ikke fordi, det var ham jeg helst ville kende i virkeligheden, men fordi historierne med ham for det meste er sjovere end dem med Mickey Razz (Det er selvfølgelig bare min mening :) )
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91868
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Jonas Ons 17 Jun - 16:16

    Jeg stemte Anders - han er med i de bedste historier. Og i de historier, ved man selvfølgelig altid at Anders bliver uheldig på et eller andet tidspunkt, men man ved aldrig, hvad der sker i slutningen af historien.
    I modsætningen til Mickey Mouse-historier, hvor Mickey altid vinder! Han kan simpelthen ikke tabe til en skurk.. desværre. Altid når man har læst de to-tre første sider i en Mickey Mouse-historier, ved man altid, hvordan slutningen er. :0)
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Ons 17 Jun - 16:22

    Jonas skrev:Jeg stemte Anders - han er med i de bedste historier. Og i de historier, ved man selvfølgelig altid at Anders bliver uheldig på et eller andet tidspunkt, men man ved aldrig, hvad der sker i slutningen af historien.
    I modsætningen til Mickey Mouse-historier, hvor Mickey altid vinder! Han kan simpelthen ikke tabe til en skurk.. desværre. Altid når man har læst de to-tre første sider i en Mickey Mouse-historier, ved man altid, hvordan slutningen er. :0)

    Ja, handlingen er stort set altid den samme bounce

    Der er dog også nogen Mickey historier, som jeg syntes er gode.
    Eks. X-Mickey (som jeg syntes er SUPER fantastiske!). Jeg kan faktisk også bedre, lide de nye Mickey historier, end de gamle , detektiv-historier...
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91868
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Jonas Ons 17 Jun - 16:27

    X-Mickey er det bedste Mickey Mouse, jeg NOGENSINDE har læst.. deri, ved man nemlig ikke, hvad der sker :0)

    Jonas
    Donaldist
    Donaldist
    Mini-anmelder
    Mini-anmelder


    Antal indlæg : 103
    Point : 11169
    Brugeroprettelse : 10/04/09

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Donaldist Ons 17 Jun - 16:54

    Clara skrev:
    Jonas skrev:Jeg stemte Anders - han er med i de bedste historier. Og i de historier, ved man selvfølgelig altid at Anders bliver uheldig på et eller andet tidspunkt, men man ved aldrig, hvad der sker i slutningen af historien.
    I modsætningen til Mickey Mouse-historier, hvor Mickey altid vinder! Han kan simpelthen ikke tabe til en skurk.. desværre. Altid når man har læst de to-tre første sider i en Mickey Mouse-historier, ved man altid, hvordan slutningen er. :0)

    Ja, handlingen er stort set altid den samme bounce

    Der er dog også nogen Mickey historier, som jeg syntes er gode.
    Eks. X-Mickey (som jeg syntes er SUPER fantastiske!). Jeg kan faktisk også bedre, lide de nye Mickey historier, end de gamle , detektiv-historier...

    Noget siger mig at i ikke har læst alt for meget Mikkel Mus af Gottfredson fra før detektivhistoriernes tid - det var sager.

    Anders And af Barks og Mikkel Mus af Gottfredson, det er to klassikere der hæver sig over alt andet. De to er omtrent lige gode, men da der står "Mickey Mouse" og ikke "Mikkel Mus", så tror jeg jeg stemmer Anders - men er ikke sikker,
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Ons 17 Jun - 16:58

    Donaldist skrev:
    Clara skrev:
    Jonas skrev:Jeg stemte Anders - han er med i de bedste historier. Og i de historier, ved man selvfølgelig altid at Anders bliver uheldig på et eller andet tidspunkt, men man ved aldrig, hvad der sker i slutningen af historien.
    I modsætningen til Mickey Mouse-historier, hvor Mickey altid vinder! Han kan simpelthen ikke tabe til en skurk.. desværre. Altid når man har læst de to-tre første sider i en Mickey Mouse-historier, ved man altid, hvordan slutningen er. :0)

    Ja, handlingen er stort set altid den samme bounce

    Der er dog også nogen Mickey historier, som jeg syntes er gode.
    Eks. X-Mickey (som jeg syntes er SUPER fantastiske!). Jeg kan faktisk også bedre, lide de nye Mickey historier, end de gamle , detektiv-historier...

    Noget siger mig at i ikke har læst alt for meget Mikkel Mus af Gottfredson fra før detektivhistoriernes tid - det var sager.

    Anders And af Barks og Mikkel Mus af Gottfredson, det er to klassikere der hæver sig over alt andet. De to er omtrent lige gode, men da der står "Mickey Mouse" og ikke "Mikkel Mus", så tror jeg jeg stemmer Anders - men er ikke sikker,

    Jeg snakkede nu mest om detektiv historierne....

    Jeg har læst helle Gottfredsons Hall of Fame. De historier, syntes jeg også er bedre, end detektiv historierne. Men den kan stadig ikke måle sig med Anders historier..
    Donaldist
    Donaldist
    Mini-anmelder
    Mini-anmelder


    Antal indlæg : 103
    Point : 11169
    Brugeroprettelse : 10/04/09

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Donaldist Ons 17 Jun - 17:03

    Clara skrev:
    Donaldist skrev:
    Clara skrev:
    Jonas skrev:Jeg stemte Anders - han er med i de bedste historier. Og i de historier, ved man selvfølgelig altid at Anders bliver uheldig på et eller andet tidspunkt, men man ved aldrig, hvad der sker i slutningen af historien.
    I modsætningen til Mickey Mouse-historier, hvor Mickey altid vinder! Han kan simpelthen ikke tabe til en skurk.. desværre. Altid når man har læst de to-tre første sider i en Mickey Mouse-historier, ved man altid, hvordan slutningen er. :0)

    Ja, handlingen er stort set altid den samme bounce

    Der er dog også nogen Mickey historier, som jeg syntes er gode.
    Eks. X-Mickey (som jeg syntes er SUPER fantastiske!). Jeg kan faktisk også bedre, lide de nye Mickey historier, end de gamle , detektiv-historier...

    Noget siger mig at i ikke har læst alt for meget Mikkel Mus af Gottfredson fra før detektivhistoriernes tid - det var sager.

    Anders And af Barks og Mikkel Mus af Gottfredson, det er to klassikere der hæver sig over alt andet. De to er omtrent lige gode, men da der står "Mickey Mouse" og ikke "Mikkel Mus", så tror jeg jeg stemmer Anders - men er ikke sikker,

    Jeg snakkede nu mest om detektiv historierne....

    Jeg har læst helle Gottfredsons Hall of Fame. De historier, syntes jeg også er bedre, end detektiv historierne. Men den kan stadig ikke måle sig med Anders historier..

    Det er nok fordi de er ombrudte til B4-format, og at der derfor mangler mange dele af historierne. Prøv at læse de store hvide med gotfredson hvor alle striber er i fuld længde. Så skal de nok måle sig med Anders-historier
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Ons 17 Jun - 17:05

    Hmm, jeg kunne nu ikke mærke, at der manglede noget (eller jo, men det troede jeg bare var pga. at det er avisstriber).
    Men uanset hvad, syntes jeg, historier med ænder er de bedste.
    avatar
    soer5523
    And
    And


    Antal indlæg : 104
    Point : 11163
    Brugeroprettelse : 08/04/09

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af soer5523 Ons 17 Jun - 17:35

    Jonas skrev: hvor Mickey altid vinder!

    Og det er faktisk også fint, før i tiden synes jeg det var træls. Men nu er det helt fint :)
    hellevad
    hellevad
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 254
    Point : 11257
    Brugeroprettelse : 09/05/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : sønderjylland,danmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af hellevad Ons 17 Jun - 18:24

    den var svær.mickey er bedst når han er tegnet af noel van horn,floyd gotfredson og paul murry men de andre er ikke så gode så jeg besluttede mig for anders
    Louiseagent007
    Louiseagent007
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 260
    Point : 11332
    Brugeroprettelse : 10/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : - Sjælland.

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Louiseagent007 Tors 18 Jun - 12:48

    - jeg stemte Anders, fordi Mickey er SÅ velopdraget og han er aldrig sur, og han er bare... perfekt! Men Anders And er hidsig, doven o.s.v, og det gør ham meget bedre.
    avatar
    rap and i andeby
    And
    And


    Antal indlæg : 147
    Point : 11092
    Brugeroprettelse : 31/05/09
    Geografisk sted : Danmark (desværre)

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af rap and i andeby Tors 18 Jun - 17:14

    Stemte Mickey, for uden alle de andre personer synes jeg ikke Anders er noget værd (Og denne afstemning handler jo om Anders eller Mickey - ikke om Onkel Joakim & Anders mod Mickey & fedtmule f.eks.), modsat Mickey som nemt kan være rigtig spændene uden Fedtmule og Sorteper.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Tors 18 Jun - 17:20

    rap and i andeby skrev:Stemte Mickey, for uden alle de andre personer synes jeg ikke Anders er noget værd (Og denne afstemning handler jo om Anders eller Mickey - ikke om Onkel Joakim & Anders mod Mickey & fedtmule f.eks.), modsat Mickey som nemt kan være rigtig spændene uden Fedtmule og Sorteper.

    Der er jeg uenig.
    Jeg mener Anders næsten altid er spændende. Hvor imod, Mickey er kedelig, også selvom han er sammen med andre...
    avatar
    rap and i andeby
    And
    And


    Antal indlæg : 147
    Point : 11092
    Brugeroprettelse : 31/05/09
    Geografisk sted : Danmark (desværre)

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af rap and i andeby Tors 18 Jun - 17:33

    Clara skrev:
    rap and i andeby skrev:Stemte Mickey, for uden alle de andre personer synes jeg ikke Anders er noget værd (Og denne afstemning handler jo om Anders eller Mickey - ikke om Onkel Joakim & Anders mod Mickey & fedtmule f.eks.), modsat Mickey som nemt kan være rigtig spændene uden Fedtmule og Sorteper.

    Der er jeg uenig.
    Jeg mener Anders næsten altid er spændende. Hvor imod, Mickey er kedelig, også selvom han er sammen med andre...
    Prøv at læse "Sachortortemysteriet" i jumbobogen "Fuldmåneskyggen" (Tror det er 89 eller 90 eller deromkring)... Desuden er det kun én side af Mickey at være kedelig... I jumbobøgerne - i hvert fald i de nyere - er Mickey-historierne næsten altid spændene.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Tors 18 Jun - 17:37

    rap and i andeby skrev:
    Prøv at læse "Sachortortemysteriet" i jumbobogen "Fuldmåneskyggen" (Tror det er 89 eller 90 eller deromkring)... Desuden er det kun én side af Mickey at være kedelig... I jumbobøgerne - i hvert fald i de nyere - er Mickey-historierne næsten altid spændene.

    Der er da også Mickey historier som jeg godt kan lide!!

    Eks. (som jeg vidst allerede har skrevet)X-Mickey.
    Men jeg syntes bare stadig, ikke han overgår Anders!
    Jeg tror det har noget med han personlighed at gøre.
    Eller også fordi, de bedste historier altid er med Anders, eller en anden af ænderne...
    Tegneren
    Tegneren
    Blad-læser
    Blad-læser


    Antal indlæg : 30
    Point : 11060
    Brugeroprettelse : 11/04/09

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Tegneren Tors 18 Jun - 20:44

    Stemte selvfølgelig på Anders;) Han er med i mange eventyr sammen med Onkel Joakim, samt han også kan få en vildt grinern historie ud af sine 3 nevøer. Mickey kan jeg kun lide få historier med, så derfor klart Anders And.
    avatar
    soer5523
    And
    And


    Antal indlæg : 104
    Point : 11163
    Brugeroprettelse : 08/04/09

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af soer5523 Fre 19 Jun - 13:12

    Faktisk, så kan jeg godt lide at Mickey er så velopdragen. Det er hyggeligt at læse hans historier, hvor han er hjemme. Og Minnie har bagt en tærte,,, Og så pludslig, hæsblæsende spænding. Hvor imod anders bare er en kedelig vred figur, men en personlighed. Som ikke har været ændret siden 1934. :)
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Fre 19 Jun - 14:13

    soer5523 skrev:Faktisk, så kan jeg godt lide at Mickey er så velopdragen. Det er hyggeligt at læse hans historier, hvor han er hjemme. Og Minnie har bagt en tærte,,, Og så pludslig, hæsblæsende spænding. Hvor imod anders bare er en kedelig vred figur, men en personlighed. Som ikke har været ændret siden 1934. :)

    Hmm, der er nu også mange Anders And historier, der handler om, at han bare er hjemme (senere, kan der godt ske noget spændende)..

    Siger du, at Anders personlighed ikke har været ændret?!
    Han er nok den figur, som har skiftet personlighed mest!

    Mickey er jo stadig bare den samme kedelig detektiv!
    hellevad
    hellevad
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 254
    Point : 11257
    Brugeroprettelse : 09/05/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : sønderjylland,danmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af hellevad Fre 19 Jun - 14:38

    Clara skrev:
    soer5523 skrev:Faktisk, så kan jeg godt lide at Mickey er så velopdragen. Det er hyggeligt at læse hans historier, hvor han er hjemme. Og Minnie har bagt en tærte,,, Og så pludslig, hæsblæsende spænding. Hvor imod anders bare er en kedelig vred figur, men en personlighed. Som ikke har været ændret siden 1934. :)

    Hmm, der er nu også mange Anders And historier, der handler om, at han bare er hjemme (senere, kan der godt ske noget spændende)..

    Siger du, at Anders personlighed ikke har været ændret?!
    Han er nok den figur, som har skiftet personlighed mest!

    Mickey er jo stadig bare den samme kedelig detektiv!
    jamen,detektiv historier er rigtig gode.og synes enlig på mange måder mickey er den bedste men det var det at der kun er få forfattere/tegnere der gør mickey fantastisk,men mange tegnere/forfattere der gør anders god
    Louiseagent007
    Louiseagent007
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 260
    Point : 11332
    Brugeroprettelse : 10/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : - Sjælland.

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Louiseagent007 Fre 19 Jun - 14:51

    - detektiv-historierne er vel okey, men det er ikke rigtig noget sjovt i dem!
    Louise
    Louise
    Anmelder
    Anmelder


    Antal indlæg : 255
    Point : 11221
    Brugeroprettelse : 05/06/09
    Geografisk sted : Danmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Louise Fre 19 Jun - 22:05

    Synes også Mickey bliver lidt kedelig, når han ALTID vinder, men kan godt lide Godfredson, Murry og X-Mickey, men Anders er meget mere spændende, og der er også bygget meget mere videre på hans univers, end i Mickeys, så stemte selvfølgelig på Anders! :)
    avatar
    soer5523
    And
    And


    Antal indlæg : 104
    Point : 11163
    Brugeroprettelse : 08/04/09

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af soer5523 Lør 20 Jun - 8:49

    Clara skrev:
    soer5523 skrev:Faktisk, så kan jeg godt lide at Mickey er så velopdragen. Det er hyggeligt at læse hans historier, hvor han er hjemme. Og Minnie har bagt en tærte,,, Og så pludslig, hæsblæsende spænding. Hvor imod anders bare er en kedelig vred figur, men en personlighed. Som ikke har været ændret siden 1934. :)

    Hmm, der er nu også mange Anders And historier, der handler om, at han bare er hjemme (senere, kan der godt ske noget spændende)..

    Siger du, at Anders personlighed ikke har været ændret?!
    Han er nok den figur, som har skiftet personlighed mest!

    Mickey er jo stadig bare den samme kedelig detektiv!

    Har Mickey ikke ændret sig ??
    JO HAN HAR!!!
    Første stadie: Han bliver opfundet, og får en lille halvhidsig personlighed.
    Andet stadie: Han får sko og bukser, og han begynder at udvikle perfektsionisme.
    Tredje stadie: Han begynder med eventyrhistoriene, sammen med fedtmule
    Fjerde stadie: Han begynder at blive dedektiv, men han holder stadig af eventyr
    Femte stadie: Han bliver som nu, perfektsionist. Som elsker dedektiv arbejde og vilde eventyr... :)
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91321
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 29
    Geografisk sted : Denmark

    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Clara Lør 20 Jun - 10:13

    soer5523 skrev:

    Har Mickey ikke ændret sig ??
    JO HAN HAR!!!
    Første stadie: Han bliver opfundet, og får en lille halvhidsig personlighed.
    Andet stadie: Han får sko og bukser, og han begynder at udvikle perfektsionisme.
    Tredje stadie: Han begynder med eventyrhistoriene, sammen med fedtmule
    Fjerde stadie: Han begynder at blive dedektiv, men han holder stadig af eventyr
    Femte stadie: Han bliver som nu, perfektsionist. Som elsker dedektiv arbejde og vilde eventyr... :)

    Mickey har ændret sig, lige så vel som Anders har!
    Efter min mening, gør det ikke nødvendigvis, en figur bedre, at den har ændret sig. Du skrev Anders ikke har ændret sig, hvilket helt klart ikke er rigtigt. Selvfølgelig har Mickey også ændret sig. Det har alle figurene jo!

    Sponsoreret inhold


    Anders vs Mickey Empty Sv: Anders vs Mickey

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Man 13 Maj - 20:40